Fredagmiddag: Lammfärsbiffar med fetaost

Denna delikatess slängde jag ihop i fredags. Som ni ser är uppläggning min svagaste sida, men jag jobbar på det! Åkte iväg till den lokala köttaffären för att få tag på en riktigt bra lammfärs. Att göra likadant är mitt tips till er, eftersom kvaliteten är högre och priset är bra. I Malmö är mitt tips Gejo, som ni kan se på den här youtubefilmen. Helgalen.
 
Ingredienser:
400 g lammfärs
2-3 ägg
1-2 vitlöksklyftor
(ströbröd)
 
Börja med att ta fram en bra bunke med gott om plats. I med köttet, äggen och vitlöksklyftorna. Blanda ihop. Slev är för nybörjare, allra bäst blir det med rena händer så att du verkligen kan jobba ihop ingredienserna. Salta och peppra. Om man ska grilla så är det bäst att göra på häll, inte galler, eftersom lamm inte har samma konsistens som nöt och fläsk. Servera med klyftpotatis, en tomatsallad och en bra tsatsiki! Nått grönt på tallriken är att rekommendera!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0