Fredagsmiddag: Salsabiff

Jag öppnar starkt första fredagen med min favoriträtt. Denna kryddiga kötträtt gör sig såväl mitt i vintern som på grillen i sommar.
 
Ingredienser (4 pers)

4 st Ryggbiffar
 
 
  • 3 sorters paprika
  • 1 Zucchini
  • 1 gul lök
  • 3 dl matlagningsgrädde
  • färsk persilja
  • 2-3 msk tomatpuré
  • cayennepeppar alt. spansk peppar
Börja med att hacka paprikan, zucchinin och löken i centimeter-stora bitar. Fräs i smör tills det får lite färg. Om du använder spansk peppar ska även den finhackas och has i nu. Rör i tomatpurén och persilja. Krydda upp med lite cayennepeppar och tillsätt sedan grädden. Låt det puttra under lock medan du tillagar köttet. När köttet är Rare, lyft upp det ur pannan / grillen och lägg i folie under 2-3 min. Lägg det sedan ovanpå salsan och servera (alt. lägg upp snyggt på tallrik.) Servera med ris.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0