Lördagsmys: Chevretoast

 
Den här lilla rätten sprang jag på när jag desperat letade runt på internet efter en lite finare förätt inför att en viss person hade fyllt år *host* Flickvän såklart *host*. Eftersom jag är laktosintolerant flippar hon ur när jag käkar ost - man blir lite fisig - men jag älskar det, speciellt fransk ost.
Det är en ganska klassisk smak-kombination egentligen, chevre och honung, men det är lätt att göra och det blir väldigt gott.
 
Ingredienser:
Chevre
Honung
baguette
garnering
 
Börja med att sätta ugnen på 225 grader. Skär upp baguetten snyggt och lägg på en skiva chevre på var skiva baguette. Grädda i ugnen i ett par minuter, tills chevren är genomvarm (när den börjar smälta). Lägg upp 3 stycken per tallrik, ringla honung över och garnera med något grönt. Här har jag valt persilja för det var vad vi hade hemma, men rosmarin eller fransk dragon ser också fräckt ut. Lätt va?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0