Lördagsmys: Strawberry Mojito

SMHI har lovat högtryck nästa vecka! Med andra ord: dags för somriga drinkar och vad är då bättre än en Mojito med jordgubbar?

Jag brukar göra min mojito i en shaker och sedan hälla upp den, varför vet jag inte, men jag tycker att det blir snyggare när det väl kommer i glaset!
 
Ingredienser

1 Lime
5 jordgubbar
Myntablad
Rörsocker
Kolsyrat vatten (sprite är för nybörjare, och garanterat fusk.)
is
Bacardi Superior alt. Baracuda
 
Preparera din shaker genom att lägga i is och skaka runt den så att den blir kall. häll ur, spara isen och krossa den. Dela Limen i åttondelar och skär jordgubbarna på mitten. Spara lite lime och en jorgubbe för garnering om du vill. Lägg i Lime, jordgubbar, mynta, ljus rom och socker. Plocka fram din muddlare och muddla ihop ingredienserna. Skaka runt det lite grand och häll upp i ett glas. Fyll upp med Kolsyrat vatten, garnera och servera
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0