Onsdagsknepet: Davids krutonger

Min flickvän får ibland för sig att hon vill äta något hälsosammare. Då gör jag det enda rätta och slänger ihop en ceasarsallad med kyckling och bacon. Självklart ska det vara hemmagjorda krutonger till. Detta receptet fick jag av min rumskamrat och det är lika gott varje gång.
 
Ingredienser

  • Bröd
  • Olivolja
  • vitlök
  • basilika alt. kockens italienska salladskrydda
Till bröd går det bra att ta vad man har hemma, men annars går Pågens Roast 'n Toast helt perfekt att använda. Se bara till att tina det först! Extra bra blir det om man låter det ligga framme en liten stund så att det får en lite hårdare yta.
 
Tillagning
  1. gör en röra av rikligt med olivolja, basilika och pressad vitlök
  2. skär brödet i den form som önskas.
  3. Lägg brödet i olivoljeröran. Låt stå minst 10 min, men helst 20.
  4. Rosta i en stekpanna alt. 225grader i ugnen tills de har fått en fin brun färg.
  5. låt svalna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0