Onsdagsknepet: Rätt Glas till Rätt Öl

Jag tänkte fortsätta på gårdagens lilla rad jag skrev om rätt glas till en weissbier, med att berätta lite om hur jag tycker att man ska servera öl, om man bortser från Falcon Export på flaska som ska serveras på flaskan. Prova, det funkar bättre än vatten i en eva solo-karaff. Vill man få tag på rätt ölglas så tipsar jag om Sejdelshoppen.se
 
Pilsner:
ex Staropramen, Carlsberg, Starobrno.
Ölglas på fot
 
Ale
ex. Newcastle
Klassiskt bar-glas, inte rundat i toppen, utan rakt.
 
Lager
ex. Crocodile
Klassiskt bar-glas, Rundat på toppen
 
Weissbier
ex. Franziskaner, Paulaner
Weissbierglas, högt glas med en liten rundning i botten
 
Belgisk veteöl
ex. Leffe, Hoegaarden
tjockt, stort glas, glöm inte citronen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0